Ravelinen’s Årlige Oktoberfest
Fredag d. 4. Oktober 2024 kl. 17.30
– løber den årlige Oktoberfest af stablen
Hos Restaurant Ravelinen på Christianshavn forvandles vores hyggelige sommer-restaurant til byens festligste Oktober med panoramaudsigt over voldgraven. Maden er lavet med omhu og af friske råvarer – ikke noget med at springe over hvor gærdet er lavest.
Ikke noget med at stå i kø !
Vi kender det alle ! Når først hold gæster har været ved buffeten ligner den jeg ved ikke hvad. Vi har taget konsekvensen og serverer den dejlige mad ved bordet. Så ikke noget med at skulle stå og vente i en kø. Her bliver det hele serveret ved bordet, så du kan koncentrerer dig om samværet med dine kollegaer og få en dejlig oplevelse. Og måtte der være nogen der savner mere mad beder man blot sin tjener om mere så kommer der mere.
Garderobe !
Når du går ind af døren hos os bliver du mødt at vores værtinder, som tager imod og sørger for at vise jer hen til jeres bord. Der vil være garderobestativer til øvertøjet.
Tyroler orkester og DJ !
Under hele arrangementet vil der være tyroler orkester og dj som sammen vil spille populær musik gennem hele aftenen.
Aktivitet !
Vi sørger stolpe til at slå søm i som plejer at være stor succes.
Datoer:
Oktoberfest arrangementet løber af stablen Fredag d. 4. Oktober 2024.
Tider:
Oktoberfesten starter kl. 17.30 og slutter kl. 24.00, hvor restauranten lukker.
Antal:
Der vil være et minimum antal på 8 gæster ved bestilling af pladser.
Velkomst:
Værtinder i oktoberfest kostumer vil byde velkommen og tage imod overtøj.
Og så vil der stå dejlige øl og hjemmelavede Salt kringler klar.
Menuen:
Hovedretsdelen – som serveres ved bordene på små fade:
• Slagterpølser med karry og karryketchup
• Rokkedahl kyllinger fra rotisserie
• Schweinhaxen – svineskank med sprøde svær
• Små wienerschnitzler med kryddersmør
• Ristede kartofler med bacon og skysauce
• Klassisk kartoffelsalat med purløg
• Klassisk Coleslaw
Dessert – fra buffet:
• Apfelstrudel drysset med flormelis og vanillecreme apart
• Kaffe/the
• Irsk kaffe
Under hele oktoberfest arrangementet serveres dejlige øl, husets fine vine og alm. sodavand ad libitum indtil kl. 23.45. Drikkevarerne serveres ved bordet af vores tjenere eller kan hentes i baren.
Vi sørger også karafler med vand på bordene under hele middagen.
Kuvertpris for saltkringler, oktoberfest menu, kaffe/the, irsk kaffe, fri blød bar, søm stolpe, orkester og dj: 985 kr. inkl. moms.
Som tillæg kan købes armbånd til at bar arrangementet også indeholder alm. spiritus, 3 varianter af shots samt iskolde Jägermeister shots – alt sammen ad libitum. Tillægspris for spiritus armbånd: 185 kr. inkl. moms.
Praktisk:
• Vores have forvandles til en opvarmet udestue med udsigt over vandet og de gamle volde. Vi skal nok sørge for varmen, men beder også gæsterne være opmærksomme på, at det er vinter og der vel være døre der går op og i ifbm. rygning – samt områder som kan være lidt køligere end andre.
• Vi dækker pænt op ved parallelle borde og al serveringspersonale vil selvfølgelig være i oktoberfest kostumer.
• Vi vil opfordre til at i som gæster også kommer i kostumer – det er bare sjovere sådan
• Oktoberfesten starter kl. 17.30 og slutter kl. 24.00, hvor restauranten skal lukkes.
• Der vil være garderobe stativer til tøjet under arrangementet til fri afbenyttelse og på eget ansvar.
• Maden serveres ved bordet og kommer på små fade til 8 kuverter, så at man ikke skal stå i kø og maden bliver serveret frisk anrettet.
• Man kan blive placeret både i vores udestue samt pavilloner og musikken vil være placeret i udestuen.
• Maden serveres selvfølgelig på porcelæn og rigtig bestik, mens drikkevarer serveres i plast for at undgå evt. glasskår.
• Vi har plads til 200 gæster og vi står klar med åbne arme til at hjælpe jer med en almindelig dejlig aften.
• Alle ovennævnte priser er inklusive moms.
Parkering og måske lidt ventetid:
Forpladsen er desværre ikke et område vi disponerer over. Der har pågået en meget lang diskussion om, at forpladsen burde være parkeringsområde udelukkende for vores gæster med en tidsbegrænsning. Som tingene er lige nu, er det desværre ikke endt sådan – og man er begyndt at håndhæve skiltet med parkering forbud på pladsen. Vi håber på i fremtiden, at vi kan finde en bedre løsning, men vil alligevel lige orientere om tingenes tilstand her og nu.
Der kan opstå travle situationer hos os som betyder ventetid, omend vi selvfølgelig gør alt hvad vi kan, for at undgå de situationer. Nyd selskabet – og så skal vi nok være der hurtigst muligt. Vi er desværre i en tid, hvor vi ikke altid kan være optimalt bemandet ifht. at mange gæster ønsker at komme samtidigt. Vi bliver derfor nødt til at bede om jeres forståelse og accept for disse situationer og at der kan opstå lidt ventetid. Håber vi kan gøre det hele værd med vores fine sted, søde tjenere og dejlige mad.
Generelle forhold:
• Vi vil meget gerne hjælpe med særlig behov ifht. menuen. Vi hjælper gerne med børnemenuer, vegetarmad og andre særlige behov, så længe det er muligt for os en i rimelig grad at hjælpe.
• Generelt må desværre melde pas på veganske menuer ligesom der kan være andre forhold vi ikke kan hjælpe med.
• Generelle principper om bordbestilling, menuvalg, drikkevarer, afregning, antal og forpligelser – se herunder.
• Der kan forekomme justeringer af de enkelte retter i menuforslagene ifht. sæsons muligheder
• Læs venligst bekræftelsen grundigt igennem for at undgå evt. misforståelser og vend endelig tilbage ved spørgsmål
• Der kan forekomme prisjusteringer ifht. bestillingstidspunkt, hvis vi oplever en ud over det forventelige udvikling af vores omkostninger.
• Alle priser er inkl. moms og betjening
• Særlig ved selskaber gælder at nedjusteringer i ellers aftalt deltagerantal som vi har disponeret efter – senere end 14 døgn før arrangement beder vi om 50% af den fulde kuvertpris for de færre kuverter end ellers aftalt, 75% af den fulde kuvertpris for de færre kuverter end ellers aftalt senere end 8 døgn før og 100 % af den fulde kuvertpris for de færre kuverter end ellers aftalt senere end 5 døgn før arrangement.
• Hvis man skulle blive flere kuverter end aftalt, skal vi selvfølgelig prøve om ikke dette kan lade sig gøre, men dette kan ikke garanteres og vi forbeholder os retten til at melde pas.
• Husk at vi begge parter selvfølgelig er forpligtet af en reservationen jævnfør brancheregler. Det er vores forretningsbetingelser, som derfor er en del af aftalegrundlaget for begge parter. Husk selvfølgelig endelig at reagerer med en indsigelse, hvis man ikke kan accepterer vores forretningsbetingelser.
• Hvis der skulle opstå en situation, hvor vi udefra bliver påført restriktioner, som kan ændre dele af et ellers aftalt arrangement, så vil vi selvfølgelig altid forsøge at kompenserer i vores aftale, sådan at der stadig kan holdes arrangement og man har fået valuta for kuvertprisen der er aftalt.
• Det er desværre ikke altid muligt at rykke et arrangement uden omkostninger alt efter hvor tidligt man er ude med ønsket om en flytning. Med mindre andet aftales henholder vi os til de generelle afbestillingsregler og den bindende aftale vi begge parter har lavet.